Overslaan en naar de inhoud gaan
MENU
Home

How Leading Companies Build the Workforces They Need to Stay Ahead

Het is intussen al enkele jaren duidelijk dat de technologische innovatie bedrijven ingrijpend verandert. De aard van het werk wijzigt, en daardoor zal wat we van onze medewerkers verwachten ook evolueren.

Lees meer

Millennials Are Reshaping the World of Social Impact

Als we sommige nieuwsberichten moeten geloven, valt er met de jongste generatie werknemers en ondernemers niets aan te vangen. Gelukkig laten de jongeren die kritiek niet aan hun hart komen en staan ze klaar om een nieuw perspectief te bieden op de meest doeltreffende manieren om de wereld te veranderen. 

Lees meer

5 Questions to Help Your Employees Find Their Inner Purpose

Hoewel veel organisaties zich inzetten om waarden en mission statements te creëren, is het risico groot dat die nobele insteek bedolven wordt onder de dagelijkse drukte.

Lees meer

13 Ways to Make Your Workspace More Creative

Steeds meer bedrijven beseffen dat de klassieke kantoorindeling nood heeft aan vernieuwing. Maar welke aanpassingen hebben een langdurig positief effect? Zijn pingpongtafels en hippe cappuccinomachines the way to go, of zijn er betere manieren om het roer om te gooien?

Lees meer

Nederland kan veel meer uit het potentieel van medewerkers halen

We hebben heel wat gemeenschappelijk met onze noorderburen: we spreken niet alleen dezelfde taal, maar vertonen ook sterke overeenkomsten op de werkvloer.

Daarom zijn de resultaten van een recente studie naar medewerkerpotentieel in Nederland ook voor ons interessant.

Lees meer

Why Millennials Keep Dumping You: An Open Letter to Management

Als je millennials beter wil begrijpen, laat je ze best gewoon zelf aan het woord. Dat moet Lisa Earle McLeod gedacht hebben toen ze besloot haar dochter te vragen een “brief” te schrijven.

Lees meer

What Happens when Companies Remove Performance Reviews?

Het klassieke evaluatiegesprek is dood...maar er komt vaak niets in de plaats.

Lees meer

Design thinking for HR: Why is it relevant?

De rol van HR is volop in ontwikkeling en draait steeds meer om de “employee experience”. Er is dan ook nood aan een mentaliteitsverandering: van “making employees want things” naar “doing things employees want”.

Lees meer

How Millennials Are Shaping the Hiring Process

Millennials zijn aan zet, en dat brengt enkele diepgaande veranderingen met zich mee. Benieuwd wat dat betekent?

Lees meer

The Surprising 5 Skills HR Will Need in the Future to Succeed

De rol van HR binnen organisaties is volop aan het verschuiven. Dat verklaart Steffen Maier, medeoprichter van Impraise, in een artikel op LinkedIn.

Lees meer

Millennials willen worden afgerekend op resultaten

Uit een grootschalig onderzoek blijkt dat millennials niet langer beoordeeld willen worden op hoeveel tijd ze doorbrengen op kantoor, maar op de resultaten die ze bereiken. Ze hechten immers veel belang aan een flexibele indeling van hun werktijden. De reden?

Lees meer

Naar een gezonde en duurzame organisatie

Geluk. Iedereen heeft het er tegenwoordig over: het is de nieuwe lifestyle, het nieuwe streven. Maar heeft iedereen het over hetzelfde geluk? En wat kan je er eigenlijk mee?

Lees meer

8 Brutal Truths About Millennials

Dit artikel is het vervolg op “Here’s How to Thrive in the Millennial Economy. Embrace This or Die.”

Lees meer

Here’s How to Thrive in the Millennial Economy. Embrace This or Die.

Het is nog nooit zo gemakkelijk geweest om vanop afstand te werken. En het zal er alleen maar gemakkelijker op worden. Daarop steunt de “Millennial Movement” die de voorbije vijf jaar opmars aan het maken is.

Lees meer

New Study Cites Sustainability as Top Priority for Millennial Workforce

Dat duurzaamheid een doorslaggevende factor kan zijn voor investeerders, is geen geheim. Maar ook werknemers (vooral de millennials onder hen) steken er hun hand voor in het vuur.

Lees meer

JBC gooit klassieke evaluatiegesprekken overboord

Voor JBC was het duidelijk: de principes van een klassiek evaluatiegesprek stroken niet met hun bedrijfscultuur. Een evaluatiegesprek is niet alleen te strak als beoordelingsinstrument, maar het vergt bovendien heel veel tijd en benadrukt de hiërarchie te veel.

Lees meer

The Way We Work Is Terrible for Our Brains. 5 Ways to Fight Back.

Hoe kan een organisatie ervoor zorgen dat medewerkers zich beter, gemotiveerder en meer betrokken voelen?

Lees meer

By 2030, Will We All Be Our Own Boss?

Stephane Kasriel, de CEO van Upwork en medevoorzitter van de Global Future Council on Education, heeft vooruitstrevende ideëen over de toekomst van werk.

Lees meer

To Keep Their Best Millennials, Companies Need A Social Purpose

Bedrijven moeten een bestaansreden hebben – daar is iedereen het over eens. Maar uit onderzoek van PwC is gebleken dat de invulling van die bestaansreden (‘purpose’) bij werknemers en werkgevers steeds meer verschilt.

Lees meer

5 Steps to Successfully Integrating Purpose Into Your Organisation

Uit verschillende studies, enquêtes en analyses bij bedrijven en werknemers, blijkt dat waar een organisatie voor staat in de voorbije jaren een steeds grotere rol is gaan spelen. Maar het is niet eenvoudig om als bedrijfleider dat ‘purpose’ op te leggen aan uw team.

Lees meer

Why sustainability should be embedded in HR

Employees increasingly prefer to work for organizations that reflect their values. Millennials want to build careers with organizations that are making a positive difference.

Lees meer

7 Reasons the Best Employees Quit, Even When They Like Their Job

Het kan frustrerend en demotiverend zijn om een geweldige medewerker te verliezen. Daarom is het van groot belang dat we begrijpen waarom goede werknemers vertrekken.

Lees meer

MVO en goede doelen bepalen aantrekkelijkheid als werkgever

Recent onderzoek van Regus heeft aangetoond dat er sprake is van een wereldwijde trend bij werknemers: maar liefst 24% werkt liever voor bedrijven met een sterke strategie rond goede doelen en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Lees meer

Millennials see work with 'purpose' as highly nuanced

We moeten ermee ophouden 'millenials' als een homogene groep te beschouwen. Een millenial kan een 'starter' zijn, maar ook een 'transitioner' of een 'integrator'. Het hangt er maar vanaf in welke fase van de familiale en carrièreplanning hij of zij is aanbeland.

Lees meer

De nieuwe economie draait om zinvol werk

Trouw interviewde Liesbeth Dillen over de nieuwe economie. Als ervaren professional die zich ontfermt over de toekomstige leiders van grote bedrijven, weet ze waarover ze het heeft. Volgens haar staat zinvolheid centraal in de huidige economie. Of in de woorden van filosoof René Gude, “Happy is the new rich.”

Lees meer

Bedrijfscultuur is het belangrijkste argument om van baan te wisselen

De arbeidsmarkt transformeert geleidelijk aan van een werkgeversmarkt naar een werknemersmarkt. Professionals hebben het voor het zeggen, en dat is iets waar bedrijven slimmer op moeten inspelen.

Lees meer

7 Must-Watch Trends

'Purpose' is trending in de zakenwereld. Zeker bij die bedrijven die verder kijken dan het volgende kwartaal en proberen uit te puzzelen hoe ze kunnen groeien op de middellange en lange termijn.

Lees meer

Over Half Your Potential Employees Seek Strong CSR Commitments

Salaris is niet langer doorslaggevend voor millenials. Ze zijn in de eerste plaats op zoek naar een job die ze met passie kunnen uitvoeren en die hen de kans geeft positieve veranderingen te maken.

Lees meer

Corporate Ethics Can’t Be Reduced to Compliance

Bedrijven zetten steeds meer in op ‘compliance mechanisms’, richtlijnen om onethisch of schadelijk gedrag door medewerkers te vermijden. Het probleem is dat wanneer morele waarden in regeltjes worden gegoten, er een ‘checkbox’-mentaliteit ontstaat.

Lees meer

Belgische werknemers zijn het minst betrokken

Belgische bedrijven worden gekenmerkt door een hoog aantal open kantooromgevingen, een hoge mate van medewerkersmobiliteit, maar ook door een opvallend gebrek aan betrokkenheid.

Lees meer

The Next Decade of Corporate Ethics

Het is intussen duidelijk dat werkbaar werk van groot belang is voor de millenial-generatie. Toch speelt ook een andere vereiste een steeds grotere rol: “radicale transparantie”.

Lees meer

Winning hearts and minds in the 21st century

Al in 2003 ontwikkelde McKinsey een model om het gedrag en de 'mindset' van medewerkers te veranderen. De komst van de millenials en van sociale media noopt tot een evaluatie.

Lees meer

Waarom Moderne Organisaties Talent Binnenboord Houden

De nieuwste generatie werknemers lijkt soms een bende job hoppers te zijn. Ze zijn ambitieus, willen vooruit, en verlaten dan ook sneller hun bedrijf voor een nieuwe uitdaging.

Lees meer