“Flexibiliteit is de nieuwe bedrijfswagen”

Millennials willen worden afgerekend op resultaten

Uit een grootschalig onderzoek blijkt dat millennials niet langer beoordeeld willen worden op hoeveel tijd ze doorbrengen op kantoor, maar op de resultaten die ze bereiken. Ze hechten immers veel belang aan een flexibele indeling van hun werktijden. De reden? Hun zoektocht naar een betere werk-privébalans.

Tegelijkertijd blijkt dat ze zich niet willen afsluiten van de buitenwereld. Daarvoor genieten ze te veel van contact met hun collega's: ze willen van hen leren en samen presteren. Dat zorgt namelijk voor meer werkplezier.

Hoe flexibeler een organisatie zich opstelt, hoe hoger de motivatie en loyaliteit van jonge medewerkers kan zijn. Flexibiliteit is een belangrijke factor voor jonge arbeidskrachten – wie er geen ruimte voor maakt, stelt zich wel erg kwetsbaar op tegenover concurrentie.

Meer informatie over de studie bij 4.000 Europese werknemers vindt u in het oorspronkelijke artikel.

terug

Contact

Vragen? Bemerkingen? Meer informatie?
Een initiatief van
Commotie
Coremansstraat 22/1
2600 Berchem