Vier acties als evenveel sleutels

Winning hearts and minds in the 21st century

Al in 2003 ontwikkelde McKinsey een model om het gedrag en de 'mind-set' van medewerkers te veranderen.

Het bevat vier 'key-actions':

  • fostering understanding and conviction
  • reinforcing change through formal mechanisms
  • developing talent and skills
  • modeling the new roles.

De komst van de millenials en sociale media noopt tot een evaluatie van dit model. Bij elk van de vier 'sleutels' vertelt McKinsey wat er sinds 2003 veranderd is en hoe dat het model beinvloedt.

De conclusie luidt alvast:

Millennials may seem challenging. Yet their search—for diverse role models, meaning beyond a paycheck, equitable treatment in an increasingly transparent and transient world, and leading-edge skill building—is one that many employees, regardless of age, industry, or nationality, are undertaking today. Leaders who understand both the changing workforce and leading-edge digital tools and have a well-tuned grasp of the building blocks of organizational change should be well positioned to break through the noise and inspire these employees.

Lees het stuk hier.

terug

Contact

Vragen? Bemerkingen? Meer informatie?
Een initiatief van
Commotie
Coremansstraat 22/1
2600 Berchem