“The employee experience”

The Surprising 5 Skills HR Will Need in the Future to Succeed

De rol van HR binnen organisaties is volop aan het verschuiven. Dat verklaart Steffen Maier, medeoprichter van Impraise, in een artikel op LinkedIn. Nu is gebleken dat de betrokkenheid van medewerkers een rechtstreekse impact heeft op loyaliteit, productiviteit, innovatie en klanttevredenheid, krijgt HR een steeds grotere rol toebedeeld. Een betrokken team is immers niet zomaar een leuk hebbeding; het is noodzakelijk voor de creatie van een vernieuwende zaak die de constante toestroom van nieuwe concurrentie het hoofd kan bieden.

Er moet dan ook meer aandacht worden besteed aan de ‘employee experience’. Daartoe stelt Maier voor dat HR de mosterd gaat halen bij andere afdelingen:

  • Marketing: als we de mindset van klanten kunnen analyseren om tot betere resultaten te komen, moet dat ook mogelijk zijn voor de mindset van werknemers
  • Statistiek: data over werknemers verzamelen om er conclusies uit te trekken
  • Psychologie: persona’s creëren om de typische werknemer beter te begrijpen en pijnpunten te analyseren
  • Design: de kennis over pijnpunten gebruiken om de nodige oplossingen te creëren
  • Communicatie: aan de hand van verhalen duidelijk maken wat de behoeften van de medewerkers zijn en hoe de organisatie eraan tegemoet kan komen

Door de inzichten van andere afdelingen toe te passen, kan HR het heft in eigen handen nemen en de centrale rol spelen waar organisaties nood aan hebben. Het volledige artikel vindt u hier.

terug

Contact

Vragen? Bemerkingen? Meer informatie?
Een initiatief van
Commotie
Coremansstraat 22/1
2600 Berchem