De kracht van transparantie en duurzaamheid

The Next Decade of Corporate Ethics

Het is intussen duidelijk dat werkbaar werk van groot belang is voor de millenial-generatie. Toch speelt ook een andere vereiste een steeds grotere rol: “radicale transparantie”. De jongste generatie werknemers is niet geïnteresseerd in winstmarges en beurscijfers, maar wel in het moreel kompas, de transparantie en de inzet op duurzaamheid bij potentiële werkgevers.

Sociale media spelen een grote rol in deze verschuiving, omdat het steeds moeilijker wordt voor bedrijven om duistere praktijkjes onder de mat te vegen. Bovendien zijn consumenten en werknemers mondiger dan enkele jaren geleden. Het mag dan ook niet verbazen dat de meest ethische bedrijven het vorig jaar 3,3 procent beter deden dan de S&P 500. We bevinden ons op een keerpunt: bedrijven die zich nog niet concentreren op transparantie, kunnen maar beter een inhaalbeweging overwegen.

Klik hier om meer te lezen over deze populaire langetermijnstrategie die geworteld is in ethiek, talent en duurzaamheid – en over de bedrijven die hun succes eraan te danken

terug

Contact

Vragen? Bemerkingen? Meer informatie?
Een initiatief van
Commotie
Coremansstraat 22/1
2600 Berchem